Na organizácie je kladený čoraz väčší dôraz zo strany zákazníkov a štátnych inštitúcií zameraný na kvalitu výrobkov a služieb. Manažéri organizácií sú nútení zaoberať sa kvalitou a stabilitou svojich procesov, ich riadením a neustálym zlepšovaním, aby boli schopní uspokojovať potreby zákazníkov za primeranú cenu.Jedným zo základných manažérskych nástrojov na zabezpečenie a dosiahnutie kvality a vyššie uvedených zásad je systém manažérstva kvality (SMK) podľa normy ISO 9001.
Systém manažérstva kvality sa sústreďuje na dosahovanie výsledkov týkajúcich sa cieľov kvality, uspokojujúcich potreby, očakávania a požiadavky zainteresovaných strán.
Využívanie systému manažérstva kvality stimuluje organizáciu analyzovať požiadavky zákazníka, definovať procesy, ktoré prispievajú k vytvoreniu produktu prijateľného pre zákazníka a udržať tieto procesy pod kontrolou.
Zavedenie a certifikácia systému manažérstva kvality ISO prináša výhody vo viacerých oblastiach:
Ekonomické prínosy:
- znižovanie nákladov na (ne)kvalitu
- zníženie počtu reklamácií a sťažností zákazníkov
- možnosť účasti vo verejných súťažiach
Prínosy pre vedenie organizácie:
- zlepšenie celkového riadenia organizácie – „procesy pod kontrolou“
- presné zadefinovanie zodpovedností a právomocí
- poriadok vo firme (v organizácii)
- vybudovanie firemnej kultúry
- zlepšenie image podniku
- dôkaz serióznosti organizácie
Spoločnosť Hammerbacher SK, a.s. je certifikovaná podľa normy EN ISO 9001 : 2015 od roku 2006. Od tohto obdobia prešla recertifikačnými auditmi v rokoch 2009, 2012, 2015, 2018, 2021 a certifikačnými auditmi v rokoch 2007, 2008, 2010, 2011, 2013, 2014, 2016, 2017, 2019 a 2020.